۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

هزینه کرد ۹۰۰میلیارد تومانی در صنعت ساختمان روستاهای خراسان جنوبی

هزینه کرد ۹۰۰میلیارد تومانی در صنعت ساختمان روستاهای خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مسکن محرومین در استان، گفت: با اجرای این طرح در سال جاری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان روستاها هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر آسمانی مقدم ظهر یکشنبه در نشست تحلیل عوامل مؤثر بر کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار داشت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در روستاهای استان مصوب شد که اجرای این طرح سبب رونق اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود، بیان کرد: همچنین در اجرای این طرح نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به آورده ۲۰۰ میلیارد تومانی متقاضیان برای ساخت این واحدها، عنوان داشت: در مجموع امسال با اجرای این طرح بالغ بر ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان در روستاهای استان هزینه می‌شود.

ایجاد ۱۰ هزار شغل پایدار در طرح مسکن محرومان

آسمانی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر کار ساخت و ساز در ۶۵۰ روستا در حال انجام است، افزود: با اجرای این طرح روستاها به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۰ درصد اشتغال کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته به صنعت ساختمان است، بیان داشت: بنابراین اجرای طرح مسکن محورمان نقش بسزایی در فعال شدن صنایع مرتبط با این حوزه داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون دو هزار واحد از این طرح به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر با اجرای این طرح در بسیاری از شهرستان‌ها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

آسمانی مقدم با بیان اینکه به ازای احداث هر ۶۰ تا ۷۰ متر مربع ساختمان یک اشتغال پایدار ایجاد می‌شود، بیان داشت: در طرح مسکن محرومان نیز تمامی واحدها بین ۴۰ تا ۷۵ مترمربع هستند که به ازای هر واحد یک شغل پایدار ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته سهمیه مسکن روستایی استان بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار واحد بود، بیان داشت: اما امسال به اندازه ۱۰ سال در این حوزه کار انجام خواهیم داد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین با اجرای این طرح ۱۳۰ رشته کد فعالیت استان فعال شده است.

کد خبر 4829690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha